Thursday, August 18, 2016

Filled Under:

“Ada ‘Sesuatu’ Menumpang Di Belakang Baby Saya…”

195Assalamualaikum mommy & bakal mommy.. saya ingin share kisah saya sebagaiai iktibar untuk mommy2 semua.. Apapun sebagai umat Islam kita sememangnya percaya Allah. S.w.t penyembuh segala penyakit. Sejak selasa lepas baby saya kuat myusu. baby saya 2 bulan nak masuk 3 bulan n fully bf. Dia tido tak pernah lena. Asyik menyusu je. Tido tak sampai 10 minit da menangis-nangis nak susu. Sampaikan puting saya luka.
Dan saya demam kuat satu badan sakit-sakit. 4 hari saya terlantar… Sampaikan saya terpaksa bagi susu formula pada baby saya sebab dia sentiasa lapar. Semalam bapa mentua saya suruh saya bawa baby saya pada adik sepupunya yang pandai mengubat perubatan islam.
Tadi saya pergi. Pakcik saya (adik sepupu bapa mentua) bogelkn baby saya & baca beberapa surah.. bila dia pusingkn belakang badan baby saya.. airmata dia menitik. Terus dia marah tanya ada bawa baby kemana.. katanya ada ‘sesuatu’ yang menumpang pada belakang baby saya. ‘Sesuatu’ itu tak diberi makan oleh ‘ibubapa’ nya & yang menyusu selama ni adalah ‘sesuatu’ tu..
Pakcik saya hanya pegang je belakang baby saya tapi merah abis satu badannye..lepas selesai baca beberapa surah tu. dia suruh saya menyusukan baby saya kerana baby saya terlalu lapar katanya.. lepas je menyusu sepuas-puasnya.. Alhamdulillah baby saya tido lena & tak menangis or lapar lagi macam selalu..
Jadi saya ingin berkongsi pesanan pakcik saya kepada mommy semua. Setiap kali kita atau suami kita terutamanya balik dari sungai.. hutan.. laut.. atau blik tengah-tengah malam.. sebelom msuk rumah.. ludah kat luar 3 kali.. dan kata.. cukup smpai sini kamu ikut aku. Kemudian bacalah SubhanaAllahwalhamdulillahwalaillahhaillawahAllahuakbar.. inshaAllah semoga baik2 blaka.. saya cuma berkongsi kisah saya.. Allahualam.. apa pun hanya Allah s.w.t yang berkuasa. 




0 comments:

Post a Comment