Sunday, August 21, 2016

Filled Under:

Hendrawan Dedahkan Kenapa Lee Chong Wei Hanya Tidak Mampu Tandingi Chen Long

Hendrawan Dedahkan Kenapa Lee Chong Wei Hanya Tidak Mampu Tandingi Chen Long

Patutla  Apapon Tahniah Buat Dato Lee Chong Wei Yang Berjaya Meraih Pingat Perak
Hendrawan Dedahkan Kenapa Lee Chong Wei Hanya Tidak Mampu Tandingi Chen Long


Hendrawan Dedahkan Kenapa Lee Chong Wei Hanya Tidak Mampu Tandingi Chen Long

“Saya sudah lakukan yang terbaik untuk (Datuk) Lee Chong Wei. Maafkan saya.”
Demikian reaksi jurulatih perseorangan negara yang juga legenda Indonesia Hendrawan sebaik menyaksikan anak buahnya itu tewas pada aksi final Kejohanan Dunia kepada juara bertahan dari China Chen Long.
Jelas Hendrawan, Chen Long sememangnya berada dalam kelas tersendiri pada perlawanan semalam dan beliau mengaku sudah melakukan segala-galanya untuk membantu Chong Wei.
“Kami sudah mencuba pelbagai strategi tetapi Chen Long tetap berupaya membaca rentak permainan Chong Wei.
“Perkara pertama yang saya beritahu Chong Wei ialah dia mesti memberi tekanan kepada Chen Long. Jika tak dapat melakukan perkara itu, memang sukar untuknya menang.
“Benar apa yang saya katakan apabila Chen Long mula mendapat rentak permainan, perlawanan menjadi lebih sukar,” kata juara dunia 2001 itu.
Hendrawan yang pernah berjanji akan melahirkan seorang juara dunia mengaku dia gagal memenuhi impian seluruh rakyat Malaysia.
“Tapi saya berjanji, saya akan terus mencuba membantu Malaysia.
“Secara jujur, saya hanya mengambil alih tugas selaku jurulatih pada Mei lalu. Bukan senang dalam tempoh tiga bulan untuk membantu Chong Wei.
“Inilah yang terbaik dapat saya lakukan. Sekarang bukan masanya untuk Chong Wei kejar ranking dunia.
“Sebab saya tahu dan rakyat Malaysia pun tahu apa yang kita semua mahukan iaitu ingin melihatnya muncul selaku juara dunia,” katanya.
Turut kecewa Pengarah Teknikal BAM Morten Frost Hansen namun mengakui Chen Long ternyata terlalu hebat.
“Sudah tentu saya juga berasa kecewa kerana gagal membantu Chong Wei muncul juara.
“Tapi kita wajar memberikan penghormatan kepada Chen Long kerana dia mempamerkan aksi mantap. Dia mempunyai segala jawapan kepada segala taktikal Chong Wei,” katanya..
Jelas Frost, beliau sendiri tercari-cari jumlah kesilapan dilakukan jaguh China itu, tetapi hanya dua kesilapan saja dikesan.
“Apapun saya, Hendrawan serta Chong Wei tidak akan berputus asa. Yang penting kami perlu menganalisa segala kelemahan selepas ini,” katanya.




0 comments:

Post a Comment