Thursday, August 18, 2016

Filled Under:

KEJAM: Ponteng Sekolah Rupanya Selalu Di Buli Di Sekolah,Mayat Kanak Kanak 13 Tahun Di Temui Dengan Pisau Tertancap Di Leher. Kepada Ibu Bapa Di Luar Sana, Sila Jadikan Kes Pembunuhan Sadis Ini Sebagai Pengajaran.

KEJAM: Ponteng Sekolah Rupanya Selalu Di Buli Di Sekolah,Mayat Kanak Kanak 13 Tahun Di Temui Dengan Pisau Tertancap Di Leher. Kepada Ibu Bapa Di Luar Sana, Sila Jadikan Kes Pembunuhan Sadis Ini Sebagai Pengajaran.



KEJAM: Ponteng Sekolah Rupanya Selalu Di Buli Di Sekolah,Mayat Kanak Kanak 13 Tahun Di Temui Dengan Pisau Tertancap Di Leher.
Kepada Ibu Bapa Di Luar Sana, Sila Jadikan Kes Pembunuhan Sadis Ini Sebagai Pengajaran.

Ayam Saya Tak Berhenti Bekokok Sepanjang Hari Rupa Rupanya…|Penemuan mayat seorang pelajar remaja wanita dengan pisau tertancap di leher telah menggegarkan warga medan sabtu 13.08.2016.

Mayat pelajar wanita Duha 13 tahun itu dipercayai di buang dan ditemukan pertama kali oleh yusni penjual ais kelapa di belakang gerainya yang merupakan sebuah kandang ayam miiknya

yusni berkata dia mendengar suara ayam betina tidak berhenti berkokok semenjak ia membuka kedai tengah hari sabtu ,Karena ingin tahu ia segera pergi memeriksa dan menemukan mayat duha berhampiran kandang ayamnya.

Mendapat informasi itu pihak polis segera menjalankan siasatan.

Siasatan awal.


1.Duha sudah lima hari ponteng sekolah.

Pihak polis medan yang membentangkan siasatan awal diduga mangsa sudah ima hari ponteng sekolah hal itu disampaikan oleh ibu mangsa selfi kepada pemberita.

"Tadi kami mendapat panggilan dari sekolah dan pihak sekolah mengatakan bahawa anak saya sudah lima hari tak masuk sekolah, kami pun tak tahu kemana ia pergi, katanya.


2.Duha diduga ponteng karena selalu di buli rekan.

Marta kakak kandung mangsa mengaku adiknya selalu bercerita bahawa ia kerap di buli oleh rakan rakan sekolahnya.

Mangsa juga pernah mengatakan bahawa ia ingin pindah sekolah kerana kerap di bui, namun hal itu tidak di ambil penting oleh kakak dan orang tuan mangsa.

Semenjak daripada itu, ibu mangsa meminta kepada pihak sekolah untuk memaklumkannya jika anaknya tidak masuk sekolah,namun pihak keluarga mangsa sedikit kecewa karena mendapat panggilan setelah anaknya tidak masuk sekolah setelah 5 hari.


3.Duha diduga simpan rahsia di Facebook.

Masih kepada kakak mangsa Marta memberikan keterangan lanjut bahwa ia sempat meminta kepada adik untuk melihat facebooknya.

Namun mangsa segera bertindak akresif danterus menyimpan handphonenya”ia takut mukanya langsung pucat dan dia langsung menyimpan handphonenya katanya.

Menurut marta adik kesayanggannya itu seperti menyimpan sesuatu berkait permasalah buli di sekolah,namun sampai hari terakhir mereka,mangsa memilih untuk memendam masalahnya hingga Sabtu (13/8/2016) petang mayat mangsa di temukan dengan keadaan mengerikan.

Bagaimanapun pihak polis Medan, Kombes Mardiaz Kusin Dwihananto menyebut kes ini masih dalam proses penyidikan, pihak kami masih belum boleh memberi maklumat yang banyak, tapi kami yakin kes buli di sekolah mempunyai kaitan dengan pembunuhan ini .Kata Mardiaz




0 comments:

Post a Comment