Tuesday, August 16, 2016

Filled Under:

Nangis Ayah Cerita Kisah Hidup..Lepas Aku Kahwin Baru TERBONGKAR Mak & Suami Rupanya...


Nangis Ayah Cerita Kisah Hidup..Lepas Aku Kahwin Baru TERBONGKAR Mak & Suami Rupanya... 
Nangis Ayah Cerita Kisah Hidup..Lepas Aku Kahwin Baru TERBONGKAR Mak & Suami Rupanya… |Saya menahan air mata mendengar cerita bapa saya sebab saya nak nampak kuat depan bapa. Selama kehidupan saya dikolej, saya hidup sempurna, apa yang saya minta bapa bagi, saya minta duit bapa bagi, sampai saya lupa yg saya ni masih belajar, saya ponteng class, pergi mall melepak, shopping, buang duit dgn benda tak berfaedah, saya pergi club, minum, mabuk², saya hanya hadir masa exam je, tu pun meniru, mana tak pointer tinggi. Hujung² saya dibuang kolej tanpa pengetahuan bapa.
Saya bekerja jadi waitress di sebuah restoran. Saya ditinggal bf sebab dah takde duit dia kata. Jadi saya pun belajar dari bawah cari duit sendiri, saya buat online bisness. Sampai satu hari saya dapat chat dari mak, dia nak menetap di KL dgn famly dia sebab bapa tiri dapat kerja situ. Dia nak saya hidup dgn mereka. Tanpa berfikir panjang dan tak fikir pasal bapa saya, saya pun tinggallah bersama mereka.
Mak berjanji akan menjamin masa depan saya tapi semakin lama lain jadinya, saya jadi baby sitter adik. Semasa bapa tiri outstation, mak keluar berfoya-foya entah dgn siapa. Saya bawa adik tidur, adik selalu tanya bila mak balik, saya jawab nanti baliklah tu. Sampai dia tertidur.
Saya tenung gambar bapa dalam hp, menangis sendirian rindukan bapa. Lama-kelamaan saya sedar sesuatu yg mak ada skandal. Saya pun dah tak tahan lalu lari dari rumah balik ke rumah bapa sendirian, walaupun dh lewat malam dan merbahaya. Saya ketuk pintu rumah bapa, nangis peluk bapa. Saya minta maaf dekat bapa. Bapa dgn tenang suruh masuk bilik dan tidur.
Keesokkannya, saya ceritakan semua dari kisah di kolej hingga ke malam tadi kepada bapa. Bapa diam. Dia tersenyum kecil, mata dia berair, dia kata, dia tau apa yg saya buat semasa di kolej tapi dia bersabar. Kemudian dia kata, mak tu dari dulu memang macamtu. Sebenarnya bapa tau dia tinggalkan kita dulu sbb dia ada org lain dah banyak saksi tengok dia dgn seorang lelaki tapi bapa bersabar sampai satu hari mak kamu akan pergi sendiri tinggalkan kita.
Bapa sedih kehilangan mak tapi dia pun gembira sbb satu beban dah takda dalam hidup dia. Disitu saya berfikir, kenapa saya menyambung beban bapa yg berat tu. Selepas tu, saya bekerja sendri  buat online bisness jdi dropship agent, sy untung ke rugi ke, sy tggng sndiri.
Sekarang umur saya dah 20 dah berkahwin dan ada sorang anak lelaki sekarang dah 5 bulan. Saya berkahwin umur 19. Rumahtangga bahagia sebenarnya. Tapi bila bergaduh dgn suami, sy akan hilang sabar & nak tinggalkn dia. Suami sama umur dgn saya, perangai dia kebudakkan.
Saya dh serik menegur prngai dia. saya takut dia kurang mendapat perhatian dari bapanya. Maklum lah, suami ni kaki game, hp 24jam dlm tangan sampai masuk toilet pun bawa hp. Saya curiga. saya buat tak kisah sbb saya ada anak yg hiburkan hati biarpun belum pandai bercakap & berjalan tapi cukuplah dgn telatah dia yg comel buat sy bhgia.
Sebenarnya,masa mengandung, dua kali suami kantoi curang dibelakang saya. Dia suka btul layan perempuan di media sosial. Saya naik berang dan tengking dia, sampai naik tangan tapi saya masih mampu bersabar sbb masa tu sy cuma fikir sy tgh mngndung & jgn stres². Smpai dh beranak,masa dalam pantang sy pun sedar suami curang sekali lagi.Tapi saya diamkn diri. Semenjak dari haritu saya mendiamkan diri. Biar sakit hti cuma Tuhan je yg tau seksanya. Bru-baru ni suami sy beli tab, untuk main game kata nya.
Capture





0 comments:

Post a Comment