Friday, May 27, 2016

Filled Under:

Anda Pasti MENGALIR AIR MATA Bila Mengetahui KISAH SEBENAR Shin Chan !!!

Anda Pasti MENGALIR AIR MATA Bila Mengetahui KISAH SEBENAR Shin Chan !!! - BACA VIRAL
Anda Pasti MENGALIR AIR MATA Bila Mengetahui KISAH SEBENAR Shin Chan !!! | Siapa yang tidak kenal watak anime Shin Chan kan? watak kenakalan dan kelincahan membuat ramai meminati kartun tersebut tidak kira kanak kanak dan dewasa. Tapi tahukah anda, ada kisah duka disebalik wujudnya watak watak dalam cerita tersebut.
Sebenarnya Shin Chan dan adiknya himawari wujud dalam dunia nyata sebelum watak tersebut wujud dalam anime. Shinchan diwujudkan dari imaginasi ibunya Misae Nohara (ibu shin chan). Ini kerana mengubat kerindui Misae terhadap mendiang shin chan dan mendiang himawari. Mendiang meninggal kerana kemalangan yang meragut nyawa kedua kedua anaknya. Oleh kerana itu, misae mengalami tekanan jiwa yang teramat sangat dan menjalani rawatan dengan menulis diari mengenai mendiang anak anaknya. Dan cerita Shinchan bermula pada tahun 13 April 1992. Dan sehingga kini cik en cuba mencari episod pertama yang memaparkan kisah sedih ini, tapi tidak menjumpainya, hanya cerita shin chan biasa dan tidak menjumpainya, mungkin ada pembaca cik en yang tahu? Seorang pengguna FB menambah….
2
Shin Chan … dia mati ketika umur 5 tahun dalam satu kemalangan ketika nak selamatkan Himawari yang sedang melintas jalan. Kedua beradik mati. Ibunya telah menjumpai krayon di tengah jalan di tempat kemalangan tersebut.
Akibat depresi, ibunya telah mencipta cerita mengenai kehidupan Shin Chan dan adiknya Himawari dengan kenakalan, gelak tawa dan keceriaan. Kisah itu dinamakan Crayon Shin Chan. Kisah imaginasi itu lalu dijadikan komik mingguan, yang kemudiannya dijadikan siaran TV. KREDIT NURFUZIE.




1 comments: