Thursday, May 26, 2016

Filled Under:

DALAM KEADAAN BADAI SETINGGI GUNUNG LELAKI INI TIDAK MENGHIRAUKAN ITU...IA LEBIH TAKUTKAN ALLAH DARI BADAI ITU..JIKA INI DPT MENGINSAFKAN SESEORANG APA KATA KITA SEBAR 1X KEPADA MEREKA DAN SAHABAT-SAHABAT PERBACA



 Nelayan Solat Tengah Kapal

Suruhan Allah SWT telah ditetapkan. Tidak boleh untuk kita mengatakan tidak. DIA yang maha agung lagi maha berkuasa dari segala kehidupan di dunia ini. Dari DIA kita datang, kepada DIA juga kita akan kembali. Namun cepat atau lambat, itu semua kerja DIA. Kita sebagai umatNya perlu sentiasa bertawakal dan mengikut suruhan dan ajaranNya.
Solat adalah tiang agama. Tidak boleh tidak. Tertarik dengan sebuah video menunjukkan seorang lelaki sedang solat di atas kapal. Dipercayai seorang nelayan. Di tengah-tengah kapal dia berdiri dan solat sedangkan sekeliling lautan yang sedang berombak seolah-olah cuba menganggu dia sedang mengerjakan solat.
Anda lihat sendiri betapa lelaki ini tidak memperdulikan apa yang sedang berlaku sebaliknya kusyuk dalam solat. Allah itu maha berkuasa. Jika kita lihat air lautan yang sedang berombak itu, walaupun adakala seperti menganggu tetapi sebenarnya menghormati lelaki ini.
Semoga video ini memberi sedikit pengajaran kepada kita semua. Jangan sesekali lupakan DIA yang mencipta kita. Amin ya rabbal alamin.







0 comments:

Post a Comment