Tuesday, May 17, 2016

Filled Under:

HEBAT TAK KENA TEMPAT !! LIHAT APA LYDIAWATI LAKUKAN PADA "PENGKID" INI SEHINGGA DIA BAKAL DIPENJARA !!



Ingat lagi tak dua video viral yang menunjukkan pelakon Lydiawati belasah seorang pengkid di sebuah kedai? Tak silap Miss A, video ini mula menjadi bualan pada bulan Mac selepas Lydiawati memuatnaik sendiri video itu di akaun Facebooknya..

Pelakon tu buat keputusan gila serang pengkid tu pun ada sebab, takkanlah saja nak pergi belasah orang tak ada sebab.. Menurut Lydiawati, apa yang dilakukannya pada pengkid tu sebab nak jadikan perkara itu sebagai pengajaran.., sebab selalu sangat dok ganggu dia dan keluarga serta suka hantar mesej berunsur lucah..

Tapi, kat Malaysia ni ada undang-undang, dah belasah orang macam tu sekali ingat boleh setel macam tu saja ka? Dah kena belasah, pengkid tu dah buat laporan polis dan Lydiawati dah dihadapkan ke mahkamah atas kesalahan mencederakan pengkid itu menggunakan besi..

Kalau disabitkan kesalahan, Lydiawati akan dihukum penjara maksimum tiga tahun atau denda atau sebat atau dua daripada hukuman berkenaan.. Hanya disebabkan dah pergi serang seorang pengkid, Lydiawati akan dimasukkan ke dalam penjara..

Haa, lain kali jangan dok buat tindakan melulu pergi serang orang sesuka hati.. Kalau dah tahu yang pengkid tu suka sangat ganggu Lydiawati sekeluarga pergi la buat laporan polis, biar pihak polis yang uruskan orang-orang macam ni.. Tak payah nak tunjuk diri tu heroin sangat..

Tak pasal-pasal nama rosak sebabkan dah buat tindakan bodoh, buat masa sekarang mahkamah membenarkan Lydiawati diikat jamin sebanyak RM3,300 dan menetapkan 25 Jun ini sebagai sebutan semula kes tersebut.. 




0 comments:

Post a Comment